La societat francesa del s.XVII.

L'origen.
Per aquell temps era més que habitual entre la gent de classe alta i la burgesia fer visites per complir amb els compromisos socials. Si quan s'anava de visita els senyors no estaven a la casa es deixava la targeta al servei, sobre una safata de plata, com a mostra que s'havia passat pel domicili i així donar per complerta la visita. Ara seria l'amo de la casa l'obligat a retornar la visita. Per aquest motiu es diuen targetes de visita.
Al principi aquestes targetes presentaven només el nom i l'adreça del seu titular, encara que solien afegir-se anotacions a mà. El 1855 Eugene Disdéri va tenir la idea d'adherir una foto en la targeta, inventant la targeta fotogràfica.
Era una fotografia de 8 imatges fetes en una sola sessió, pegades sobre una targeta una mica més gran. La persona sempre apareixia posant i moltes vegades davant un decorat molt teatral. Només arribar la idea això es va posar de moda, substituint ràpidament a les quals només contenien el nom.



Amb la moda va arribar el moment de diferenciar-se i per això cadascun va començar a buscar idees per distingir-se: els adults posaven amb les eines del seu treball, els de classe alta amb els seus emblemes, els nens amb les seves joguines, etc. O també recorrien a fer-se la foto davant monuments famosos. La popularitat d'aquesta pràctica va fer que la família real anglesa vengués 70.000 targetes de la reina Victoria amb motiu de la mort del príncep Alberto i que la gent comencés a col·leccionar àlbums de la noblesa europea (primers targeters).
Anglaterra i Estats Units. La visió comercial.

Adaptar-se als mals temps.
Las targetes de visita s'han arribat a emprar fins i tot com a substitutiu dels diners d'Estat en segle XX, en època de guerres i de crisis, quan els diners quedava devaluat. En aquesta imatge veiem un exemple d'Alemanya.

Des d'aquell s dies fins a avui, veiem que les targetes de visita se segueixen usant com a manera de presentació o per a relacions comercials, encara que per fortuna gràcies als avanços en els materials i en la impressió les nostres possibilitats creatives també han pogut ampliar-se i millorar.
Curiós Japó. Les tradicions nipones.

Veritat que és sorprenent veure com segons la cultura a la que arriba sorgeixen diferents formes d'usar-la?
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada