dimecres, 27 d’agost de 2008

La nevera, una nova forma de navegar per Internet, curiós, oi?

Navegant per Internet... amb la nevera?

Els fabricants anticipen els productes que presentaran en la pròxima fira d'electrònica de consum de Berlín, on destaquen multitud de dispositius i electrodomèstics per a la llar que integren connexió a Internet.

Per Álvaro Torralbo [26-08-2008]

Publicitat

El televisor, la ràdio i fins a la nevera, tots connectats a Internet. Els fabricants que assistiran a la fira d'electrònica de consum que tindrà lloc la pròxima setmana a Berlín, la IFA (Internationale Funkausstellung), han començat a avançar alguns dels productes que presentaran en l'esdeveniment.

Les companyies semblen tenir clar que les tecnologies del futur dependran d'Internet i han començat a dotar tots els seus dispositius amb connexió a la Xarxa. Com publica The New York Times, en un món centrat al voltant d'Internet, els televisors, reproductors de música, ordinadors -i fins el renta vaixelles o la nevera-, es podran comunicar entre si a través d'una xarxa sense fils domèstica.

Abanderant aquesta tendència, Sony llançarà uns adaptadores per a permetre que els usuaris puguin connectar-se a la Xarxa a través dels televisors Bravia, i Philips mostrarà una nova línia de reproductors musicals que es connecten a Internet per a accedir a carpetes amb arxius musicals emmagatzemats en altres equips. Pioneer, Samsung, Sharp aprofitaran la fira per a exposar els seus nous televisors, també amb connexió a Internet, i HP presentarà la seva MediaSmart LCD TV, que permetrà descarregar vídeo en streaming en alta definició.

Segons alguns experts del sector, l'enfocament dels fabricants cap a Internet reflecteix un moviment clau de la indústria cap a l'entreteniment en la llar. “Internet és tan massiu, que ofereix moltes oportunitats als fabricants d'electrònica, als proveïdors de contingut i per a connectar als consumidors”, assenyala Tim Page, director de màrqueting de Sony a Europa.

Les noves oportunitats de negoci estan impulsant nous competidors, a més d'obligar als ja assentats, a actualitzar els seus productes i introduir les noves millores. En aquest sentit, la complexitat electrònica dels dispositius comporta a més un problema d’incompatibilitat entre els productes de distints fabricants, el que ha provocat que moltes empreses del sector s'aliïn adoptant estàndards de connectivitat. Per exemple, Samsung, Sony, Philips, Panasonic, Sharp i Toshiba, pertanyen a la Digital Living Network Alliance, un consorci que garanteix la compatibilitat de comunicació entre els productes de les companyies que ho formen.

Estem presenciant les primeres partides de productes electrònics interconnectats entre si, i la reestructuració en els estàndards és inevitable?, apunta Kurt Scherf, analista de Parks Associates.

Com prediu Jochen Eickholt, director executiu de Siemens, “en breu no hi haurà cap dispositiu d'electrònica de consum que no estigui connectat a la xarxa.”