dissabte, 7 de novembre del 2009

Per riure, per plorar i mil coses més: Un perruquer de l'Hospitalet té que pagar una quota per fer servir la ràdio al seu local

La SGAE demana 12 euros al mes a un perruquer de l'Hospitalet per posar la ràdio al local


Barcelona.-  El perruquer Esteban Criado González no s'havia imaginat mai que no podria posar la ràdio al seu local del centre de l'Hospitalet de Llobregat sense pagar abans. Fins que fa uns dies se li va presentar un inspector de la Societat General d'Autors (SGAE) i li va dir que per posar música al comerç havia de firmar un contracte i pagar una quota mensual, de 12 euros, i el va amenaçar amb accions legals si no ho feia. "¿Però com he de pagar una quota si la gent ve a la meva perruqueria a tallar-se els cabells i no a sentir música?", li va dir Criado a l'inspector.

Criado, que encara no es creu que hagi de pagar si connecta una emissora musical però no si en posa una de tot notícies, es va negar en un principi a firmar el contracte amb la SGAE. "Aquell senyor es va dedicar a prendre mides de la perruqueria i em va advertir que no em podia negar a firmar el contracte, i al cap de pocs dies vaig rebre una carta certificada de la SGAE en què m'amenaçaven amb accions legals", explica el perruquer unisex.

Se sentia la seva música des de la vorera

Criado sap que altres locals del barri han rebut la visita del mateix inspector, sobretot bars. "Però perruqueries, cap. I quan li vaig preguntar per què jo, em va contestar que havia passat per la vorera i havia sentit la ràdio i que, com que és un establiment públic, he de pagar".

El sorprès perruquer ha enviat una carta a EL PERIÓDICO en què denuncia el que considera un abús: "Em reclamen el pagament d'un cànon per tenir una petita ràdio, que no és per lucrar-me, ja que els clients que vénen a tallar-se els cabells no es queden a escoltar-la, es tallen els cabells i se'n van". "És un abús i una injustícia", clama.

Tot i que ha intentat assessorar-se amb un gestor, al final ha decidit subscriure el contracte, que li enviaran la setmana que ve. "La meva dona m'ha dit que no em fiqui en embolics i que és millor que pagui". Això sí, encara no sap si seran 6 o 12 euros al mes. El contracte l'hi aclarirà.