dimarts, 7 de juliol del 2009

Una companyia xinesa d'avions estudia la possibilitat que els passatgers viatgin drets


La companyia xinesa Spring Airlines estudia la possibilitat que els passatgers viatgin drets

Pequín.- La companyia aèria xinesa Spring Airlines considera la possibilitat de fabricar avions que permetin viatjar drets els passatgers, informa la cadena de televisió CCTV.

"La companyia estudia aquesta possibilitat des de fa un any, però el procés de fabricació d'un avió d'aquestes característiques és molt llarg", ha declarat Zhang Wuan, portaveu de Spring Airlines.

Segons Zhang, tant els seients com la distància que hi ha entre ells seran reduïts perquè l'avió tingui més capacitat.

Amb tamborets

Si es construís, l'aparell permetria acomodar un 40% més de passatgers que un de tradicional, cosa que repercutiria en un 20% d'estalvi en els costos operatius de la línia i una rebaixa en les tarifes dels passatgers.

La idea és que els viatgers seguin en uns tamborets que els permetin estar drets o asseguts, però sempre amb el cinturó de seguretat lligat a la cintura.

L'aerolínia presentarà el seu pla als reguladors d'aviació a finals d'aquest any. De moment, l'Administració d'Aviació civil s'ha limitat a dir que necessita la prova tècnica.



Ryanair estudia vendre bitllets per a passatgers que viatgin drets

Dublín.- Ryanair, l'aerolínia irlandesa de baix cost, estudia vendre bitllets d'avió per a passatgers que estiguin disposats a viatjar drets en rutes de curt recorregut, segons ha anunciat avui la companyia.

Stephen McNamara, director de comunicacions de l'aerolínia, ha assegurat que "es tracta d'una nova idea encaminada a reduir encara més les tarifes aèries i a oferir al consumidor més opcions".

Tamborets de bar

El directiu ha explicat que Ryanair ha estudiat amb l'empresa Boeing la viabilitat d'un projecte que modificaria la part del darrere dels avions per instal·lar-hi una sèrie de "seients verticals", semblants a les cadires d'una barra de bar.

McNamara ha puntualitzat que el passatger podrà asseure's i cordar-se el cinturó o bé quedar-se dret quan les condicions de vol ho permetin i els trajectes no superin els 90 minuts de durada.

No és broma

Segons fonts de Ryanair, aquesta última iniciativa no és cap broma ni una maniobra publicitària, ja que han assegurat que l'aerolínia espera que ho aprovi l'Autoritat Aèria Irlandesa abans d'encarregar al fabricant els nous aparells.

El director executiu de Ryanair, Michael O'Leary, ja ha sorprès el sector aquest any després de proposar cobrar per l'ús dels lavabos a bord o suggerir la introducció d'un impost d'obesitat per taxar els passatgers amb sobrepès.