dilluns, 23 de febrer del 2009

Penélope Cruz, primer Oscar per una actriu espanyola i també pel cinema català amb Vicky Cristina Barcelona






L'espanyola Penélope Cruz ha assegurat avui després de guanyar l'Oscar com a millor actriu secundària per Vicky Cristina Barcelona que s'ha amagat en un passadís per plorar d'alegria mentre mirava d'assimilar l'èxit.

"Encara no m'ho crec, no puc parar de plorar, m'he amagat en un passadís durant 15 minuts per parlar per telèfon i per plorar, ha sigut increïble", ha comentat la intèrpret, primera espanyola que obté aquest guardó.

La madrilenya ha explicat visiblement emocionada que ha pensat que es desmaiaria durant la presentació del premi que han fet cinc guanyadores de l'estatueta en aquesta categoria, Anjelica Houston, Whoopi Goldberg, Tilda Swinton, Goldie Hawn i Eva Marie Saint.

"No sabia si sobreviuria", ha dit. "La presentació de les cinc actrius ha sigut preciosa i llarga, i de veritat no sabia si em desmaiaria. Estava histèrica, m'he posat molt nerviosa a la cadira i després, quan ja he pujat, m'he començat a calmar una miqueta, és molta pressió i vols dir moltes coses. És un moment molt especial", ha comentat.

"Pesa tant"

Cruz ha dit que ha trigat uns minuts a mirar l'estatueta a la cara. "Pesa tant", ha afirmat.

"No sé si me n'han donat un d'aquells de joguina que et regalen els teus amics o és de veritat, encara no m'ho crec", ha declarat l'actriu, que havia confessat que volia disfrutar de la resta de la cerimònia i després celebrar el triomf en algun lloc on "hi hagi bona música i es pugui ballar".

"Estic superada, és una emoció molt forta", ha manifestat alhora que ha recordat la seva família i el suport que li han donat perquè pogués perseguir el seu somni de joventut de convertir-se en actriu.

Penélope Cruz ha assegurat que trucaria a Woody Allen, director de Vicky Cristina Barcelona, després de la roda de premsa.

L'espanyola ha confessat que li va agradar molt poder tornar a treballar amb Javier Bardem a Vicky Cristina Barcelona, amb qui va compartir repartiment per primera vegada a Jamón jamón (1992). "Em sembla que és un talent descomunal", ha dit.