Un nou tipus de transport que cal conèixer
Tot i que no és nou aquest tipus de transport, fa aproximadament dos mesos que s'ha presentat una versió nova del prototip d'aquest singular mitjà de transport.
El Land Airbus xinès, conegut també com TBS per l'empresa
que ho fabricarà, ha donat senyals d'estar en desenvolupament i tant els
xinesos com la resta del món estan entusiasmats davant la possibilitat de
veure-ho en acció en els propers anys. El gegantesc transport públic xinès del
futur té un vídeo renovat i aquí repassem una mica de les seves
característiques.
Per poder reemplaçar a la bicicleta com a mitjà de transport
popular, els esforços de la cada vegada més puixant Xina són quantiosos. A més
de diversos factors relacionats amb l'actual infraestructura urbana i el
potencial en el llarg termini de qualsevol projecte de transport urbanístic, a
l'hora d'innovar els xinesos observen molt el seu context i la seva actualitat.
És així que tenint en compte la contaminació que té i les altres
característiques de les ciutats xineses, li han donat una altra mirada a un
projecte que ja estava començant a ser qualificat com fum de vapor. És a dir,
com alguna cosa que es plublicita com un producte ràpid a sortir però que al
final mai sortirà a la llum. En aquesta ocasió parlem del gegantesc transport
públic xinès del futur; Land Airbus
Fa alguns anys es va començar a parlar del que ara és
batejat com el Land Airbus. Es tracta d'una mixtura de vaixell, tren, túnel i
bus que circula pel mig de les avingudes a través d'un sistema de rails, amb
parades programades i sense ocupar un espai en el carril. Amb una grandària
d'almenys dos carrils de tràfic, el Land Airbus transporta passatgers en una
cabina especial en la seva part superior. A causa del buit que deixa formant un
túnel, el Land Airbus xinès no ocuparà els dos carrils i sota ell podrà passar
tràfic que respecti les mesures establertes. El que abans no se sabia i ara amb
aquesta actualització sí, és que el cotxe s'ha modernitzat en el seu disseny i
ara pot doblegar articuladament. A més sembla ser més llarg del que crèiem pel
vídeo i les imatges que havíem vist fins ara.
En els vídeos i imatges actualitzats veiem que pot
transportar a 300 passatgers i té tot tipus de comoditats per al viatge, inclòs
ascensors i seients reclinatoris. La seguretat també està a càrrec de TBS Xina,
i en el vídeo s'indica la presència d'un circuit tancat de vídeo i indicadors
de tot tipus, a més de frens d'emergència i un sistema de bloqueig de pas i
procediment d'evacuació. En veure el vídeo, ens adonem també de com funcionarà
el sistema de prioritats i, com serà el treball dins del bus perquè les
actuacions que siguin engolits per aquest transport tan rar no tinguin una
sensació d'anar cap a enrere i molt més, només explicable amb les imatges dels
vídeos. De moment no se sap molt més, però
en actualitzar els vídeos i les imatges,
podem anar tenint una mica més d'esperança per aquest fantàstic somni del
transport urbà.
La companyia de transport internacional TBS ha presentat
recentment als mitjans la darrera versió d'un projecte que es va donar a
conèixer fa un parell d'anys i batejat com a 3D Fast Bus, un hereu de l'actual
actual autobús, que prometia revolucionar el transport urbà a les grans
ciutats.
Aquesta actualització d'aquell primer prototip incorpora
algunes millores respecte al seu disseny original, que ho converteixen en una
solució que en la practica podria aplicar-se com a solució de mobilitat, que
resoldria bona part dels incidents provocats pels embussos conseqüència de la
sempre difícil convivència entre diferents models vehicles urbans, hagut de
principalment a la seva diferència de volum i a la velocitat en què
circulen.
Igual que el 3D Fast Bus, aquesta nova actualització
anomenada Land Airbus presenta característiques similars. El desplaçament de
les cabines de passatgers en altura, circulant sobre rails que deixa el
suficient buit en el seu interior com
per permetre el trànsit de vehicles i furgonetes pel seu interior, facilitant
el flux en la circulació.
És una d'elles, però a més en la seva gran capacitat
d'aforament de passatgers amb 1.500 places per comboi resideix un altre dels
seus grans atractius. Sobretot si s'implementés en àrea urbanes que a causa de
la seva alta densitat de trafico, tant de trafico rodat com a passatgers
provinents d'un altre mitjans de transports publico, presenta grans dificultats
en la seva gestió.
Un dels grans obstacles dels quals adolecia 3FB, era que a
causa del seu gran volum, la seva maniobrabilitat en la seva conducció es
reduïa ostensiblement en situacions com en corbes molt tancades, la qual cosa
limitava les seves possibilitats. Circumstància que han millorat els enginyers
de TBS incorporant un sistema que facilita el seu articulat ordenat en les
corbes tancades.
Unes altres de les novetats que presenta és la modificació
en el seu model de càrrega de passatgers. Si en el cas de 3FB l'accés estava
disposat en els laterals del vehicle, en Land Airbus un obertura situada en la
xassís superior s'obriria, traslladant en un ascensor vertical als passatgers
des de la plataforma de l'estació elevada.
Format per tres unitats successives, cada cabina del Land
Airbus està confeccionada perquè puguin ser transportats passatgers i bicicleta
sense problemes, a causa de la distribució i quantitat de les seves places
assegudes que a causa de la gran estabilitat que presenta en la seva conducció
es redueixen al mínim, creant grans espais obrint tant en el passadís central
com en les divisions del vehicle.
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada