diumenge, 24 de novembre del 2013

Coneixes el Land Airbus?



Un nou tipus de transport que cal conèixer
Tot i que no és nou aquest tipus de transport, fa aproximadament dos mesos que s'ha presentat una versió nova del prototip d'aquest singular mitjà de transport. 

El Land Airbus xinès, conegut també com TBS per l'empresa que ho fabricarà, ha donat senyals d'estar en desenvolupament i tant els xinesos com la resta del món estan entusiasmats davant la possibilitat de veure-ho en acció en els propers anys. El gegantesc transport públic xinès del futur té un vídeo renovat i aquí repassem una mica de les seves característiques.
Per poder reemplaçar a la bicicleta com a mitjà de transport popular, els esforços de la cada vegada més puixant Xina són quantiosos. A més de diversos factors relacionats amb l'actual infraestructura urbana i el potencial en el llarg termini de qualsevol projecte de transport urbanístic, a l'hora d'innovar els xinesos observen molt el seu context i la seva actualitat. És així que tenint en compte la contaminació que té i les altres característiques de les ciutats xineses, li han donat una altra mirada a un projecte que ja estava començant a ser qualificat com fum de vapor. És a dir, com alguna cosa que es plublicita com un producte ràpid a sortir però que al final mai sortirà a la llum. En aquesta ocasió parlem del gegantesc transport públic xinès del futur; Land Airbus
Fa alguns anys es va començar a parlar del que ara és batejat com el Land Airbus. Es tracta d'una mixtura de vaixell, tren, túnel i bus que circula pel mig de les avingudes a través d'un sistema de rails, amb parades programades i sense ocupar un espai en el carril. Amb una grandària d'almenys dos carrils de tràfic, el Land Airbus transporta passatgers en una cabina especial en la seva part superior. A causa del buit que deixa formant un túnel, el Land Airbus xinès no ocuparà els dos carrils i sota ell podrà passar tràfic que respecti les mesures establertes. El que abans no se sabia i ara amb aquesta actualització sí, és que el cotxe s'ha modernitzat en el seu disseny i ara pot doblegar articuladament. A més sembla ser més llarg del que crèiem pel vídeo i les imatges que havíem vist fins ara.
 En els vídeos i imatges actualitzats veiem que pot transportar a 300 passatgers i té tot tipus de comoditats per al viatge, inclòs ascensors i seients reclinatoris. La seguretat també està a càrrec de TBS Xina, i en el vídeo s'indica la presència d'un circuit tancat de vídeo i indicadors de tot tipus, a més de frens d'emergència i un sistema de bloqueig de pas i procediment d'evacuació. En veure el vídeo, ens adonem també de com funcionarà el sistema de prioritats i, com serà el treball dins del bus perquè les actuacions que siguin engolits per aquest transport tan rar no tinguin una sensació d'anar cap a enrere i molt més, només explicable amb les imatges dels vídeos.  De moment no se sap molt més, però en actualitzar els vídeos  i les imatges, podem anar tenint una mica més d'esperança per aquest fantàstic somni del transport urbà.
 La companyia de transport internacional TBS ha presentat recentment als mitjans la darrera versió d'un projecte que es va donar a conèixer fa un parell d'anys i batejat com a 3D Fast Bus, un hereu de l'actual actual autobús, que prometia revolucionar el transport urbà a les grans ciutats.
  Aquesta actualització d'aquell primer prototip incorpora algunes millores respecte al seu disseny original, que ho converteixen en una solució que en la practica podria aplicar-se com a solució de mobilitat, que resoldria bona part dels incidents provocats pels embussos conseqüència de la sempre difícil convivència entre diferents models vehicles urbans, hagut de principalment a la seva diferència de volum i a la velocitat en què circulen.
 Igual que el 3D Fast Bus, aquesta nova actualització anomenada Land Airbus presenta característiques similars. El desplaçament de les cabines de passatgers en altura, circulant sobre rails que deixa el suficient  buit en el seu interior com per permetre el trànsit de vehicles i furgonetes pel seu interior, facilitant el flux en la circulació.
 És una d'elles, però a més en la seva gran capacitat d'aforament de passatgers amb 1.500 places per comboi resideix un altre dels seus grans atractius. Sobretot si s'implementés en àrea urbanes que a causa de la seva alta densitat de trafico, tant de trafico rodat com a passatgers provinents d'un altre mitjans de transports publico, presenta grans dificultats en la seva gestió.
 Un dels grans obstacles dels quals adolecia 3FB, era que a causa del seu gran volum, la seva maniobrabilitat en la seva conducció es reduïa ostensiblement en situacions com en corbes molt tancades, la qual cosa limitava les seves possibilitats. Circumstància que han millorat els enginyers de TBS incorporant un sistema que facilita el seu articulat ordenat en les corbes tancades.
 Unes altres de les novetats que presenta és la modificació en el seu model de càrrega de passatgers. Si en el cas de 3FB l'accés estava disposat en els laterals del vehicle, en Land Airbus un obertura situada en la xassís superior s'obriria, traslladant en un ascensor vertical als passatgers des de la plataforma de l'estació elevada.
Format per tres unitats successives, cada cabina del Land Airbus està confeccionada perquè puguin ser transportats passatgers i bicicleta sense problemes, a causa de la distribució i quantitat de les seves places assegudes que a causa de la gran estabilitat que presenta en la seva conducció es redueixen al mínim, creant grans espais obrint tant en el passadís central com en les divisions del vehicle.